شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 73414
سلامت نیوز : دیابت از دید طب اسلامی و سنتی به علت رسوب مواد سودازا در لوزالمعده به وجود می آید و برای درمان آن باید سودازایی از لوزالمعده انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ دکتر محمدرضا کریمی فرزقی پزشک و محقق طب اسلامی و سنتی و رئیس نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت در خراسان رضوی با بیان این مطلب در ششمین همایش ملی طب کل نگر با محوریت بیماری فشار خون و دیابت افزود: برای درمان این بیماری ابتدا باید عامل تجمع سودا را مشخص کرد. این که آیا سودا پایه گرم دارد یا پایه سرد، این که دیابت به علت استرس به وجود آمده است یا علت دیگری دارد. هم چنین اصلاح برنامه غذایی و سبک زندگی نیز اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: یک بیماری را نباید تنها به عضو خاصی نسبت داد و یک داروی خاص برای آن در نظر گرفت؛ چه بسا مشکل فرد دیابتی روحی روانی باشد و تا این علت برطرف نشود، این مشکل همچنان باقی خواهد ماند.این محقق طب سنتی افزود: برای درمان بیماری دیابت هر فرد، روش خاص درمانی وجود دارد. باید مزاج فرد و مزاج بیماری شناسایی شود. مزاج بیماری ممکن است گرم، سرد و یا مختلط باشد. بر اساس این یافته ها منضجات و مصلحات خاصی به فرد داده می شود. از طرفی باید غذا نیز اصلاح شود. در طب اسلامی تنها به خوراکی هایی که می خوریم غذا گفته نمی شود بلکه مجموعه اعمال و رفتار ما شامل دیده ها، شنیده ها (غذای روح وجان)و... را نیز شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha